فروشنده حرفه ای

فروشنده حرفه ای

طرح تشویقی “فروشنده حرفه ای” چیست؟
برای فروشندگان وفاداری که بهتربن کیفیت عملکرد را دارند، طرح تشویقی تخفیف در تعرفه در نظر گرفته شده است(این سیستم اتوماتیک و بدون دخالت اپراتور است). فروشنده های خوب در دسته های برنزی، نقره ای، طلایی و الماسی تقسیم میشوند. هر چه رتبه بالاتری داشته باشند تخفیف تعرفه بیشتری دریافت میکنند.
در هر ۲۴ ساعت، عملکرد ۹۰ روز گذشته فروشنده ها از نظر کمیت و کیفیت با معیارهایی سنجیده میشود، و طبق آن رتبه بندی میشوند.
معیارهای سنجش
  • سطح فروش
    نسبت فروش فروشنده به کل فروشندگان حرفه ای. میانگین وزنی سهم کل فروش موفق تعدادی و مبلغی به نسبت فروش کل فروشنده های حرفه ای در سه ماه گذشته
  • تعداد فروش
    تعداد روزهای حداقل یک فروش موفق. در 30 روز گذشته در چند روز مجزا فروش موفق داشته (کالای دارای فیدبک و برگشت نخورده)
  • کیفیت عکس
    نسبت کالاهای خوش عکس و ممتنع به کل کالاهای فروشنده. درصد تعداد کالاهای موجود خوش عکس و ممتنع فروشنده به کل تعداد کالاهای موجود فروشنده. معیار تشخیص خوش عکس بودن تیم محتوای قیمت اخر است.
  • تعهد ارسال
    نسبت کالاهای ارسال شده به تعداد کل فروش. تعداد کالاهای ارسال شده از 2 روز قبل تا 90 روز قبل تقسیم بر کل کالاهای سفارش داده شده در همین بازه ی زمانی. کالاهای برگشتی ای که هنوز توسط فروشنده ارسال نشده اند (آماده برای ارسال نباشند) و انصراف خریدار باشند از محاسبات حذف می شود.
  • سرعت ارسال
    میانگین سرعت ثبت بارنامه.میانگین اختلاف ساعت زمان فروش و زمان ارسال یک کالا، برای کالاهایی که زمان ارسال داشته اند. این میانگین برای کالاهایی محاسبه می شود که تاریخ فروش آنها طی 90 روز گذشته می باشد.
  • ارسال رایگان
    نسبت ارسال رایگان به کل فروش های موفق. تعداد کالاهای فروش موفق که ارسال رایگان بوده اند تقسیم بر تعداد کل کالاهای فروش رفته ی موفق (کالای دارای فیدبک و برگشت نخورده) برای کل کالاهایی که در 90 روز گذشته فروش رفته اند.
  • فیدبک
    نسبت فیدبک های منفی و خنثی به کل فیدبک ها. تعداد کالاهای با فیدبک ممتنع و ناراضی به کل کالاهای دارای فیدبک. برای کالاهایی که در 90 روز گذشته فروش رفته اند.
  • حل اختلاف
    نسبت کالاهای به حل اختلاف رفته به کل کالاهای ارسال شده. تعداد کالاهایی که به حل اختلاف رفته اند، به کل کالاهای ارسال شده. برای کالاهایی که در 90 روز گذشته فروش رفته اند.
  • رضایت خریدار
    میانگین DSR. میانگین DSR فروشنده (میانگین امتیاز عملکرد فروشنده) در 3 ماه گذشته.
  • مدت همکاری
    تعداد ماه های فروش موفق در قیمت اخر. تعداد ماه های مجزایی که فروشنده در قیمت اخرفروش موفق داشته است(حداقل سه ماه).